perjantai 29. kesäkuuta 2012

Ostoksia Kreikasta

Vanhemmillani oli varmasti silmissä pyörittelemistä, kun syöksyin kynsihyllyltä toiselle ja hullunkiilto silmissäni kuolasin erinäköisiä kynsilakkoja. Tälläistä mä lomalla. :D

 No, ehkä Ateenan torilta ostettu pesusieni ei liity kynsijuttuihin. Maksoi kolmisen euroa.
Sain pieneksi synttärilahjaksi Sephoran body washia, tuoksuu ihanan makealta! :)
Sitten kynsijuttuihin. 
Uusi buffer-kynsiviila Jumbosta. Maksoi 99 senttiä(ei euroa, vaan 99 senttiä, sun pitäisi saada se sentti takaisin siitä - aina en saanut senttiä/kahta takaisin vaikka mun olisikin pitänyt saada, mutta en jaksanut jäädä tuollaisesta kinaamaan) 

Tästä Jumbosta puhuin viime vuonnakin, tää on se paikka minne pitää joka kerta päästä. Se on lähinnä jättimäinen lastentavaratalo mutta sieltä löytyy myös piensisustusta, toimistotarvikkeita, juhlatarvikkeita, kosmetiikkasälää, ja reippaasti muuta. Jumbo-tavarataloja on Kreikassa paljon, ja mä veikkaan, että osa niiden kannattavuudesta perustuu siihen, että se on mutkikkaaksi rakennettu(= paljon heräteostoksia matkan varrella) ja siellä on todella halvat hinnat, joten ihmiset ostaa vaikka mitä turhaa sen takia, että "kun se oli niin halpa!". Sorrun tähän ajattelutapaan aika usein itsekin, kappas kummaa. :D
 Puutikkuja, 0,99€ Jumbo.
 Uusi viila. Tämä on ehkä turhan karkea mun kynsille, enkä ole varma onko tuo varsinainen viilaosa kunnollista lasia, mutta kun halpa hinta, 0,99 €.
 Tarroja. Miten mä aina sorrunkin tarroihin, vaikka päädyn lähes joka kerta kiroamaan ne kun yritän niitä käyttää.. 50 senttiä per arkki.
Suurin löytöni, swatch-kiekot joista olen haaveillut kai jotain viimeiset puoli vuotta. (Isä muuten kehui hienoiksi valmiita kiekkoja joihin oli väreittäin swatchattu lakat, mutta epäilen että se sanoi sen siksi, että mä olisin tyytyväinen. :D) Eikä nämä edes olleet erityisen kalliita mielestäni, 50 senttiä per kiekko. Ostin 8 kiekkoa. 
 Mä en varsinaisesti ole pitänyt hyvää huolta siveltimistäni, joten uudet oli ihan tervetulleita. Hintaa näillä 1,99€.
 Siihen loppui Jumbon ostokset, tästä eteenpäin pääasiassa ostoksia Hondos Centeristä. 
 Mä olen flakieslakasta haaveillut iät ja ajat ja nyt löysin. Tää toimii hyvin, näillähän ei ole tarkoituskaan peittää mitään vaan lähinnä toimia kuorrutteena. Flakies-kiteet vihreä-kelta-oransseja, ja jossain vaiheessa oli häivähdys sinistäkin. 6,50€/10ml.
Tämän, Essence Choose Me -lakan sanotaan olevan dupe Orly Halley's Cometille enkä ole tosiaankaan yhtään pahoillani siitä. ♥ 1,49€/5ml. Mua harmitti vähän, etten tajunnut katsoa näitä Essencejä enempää muiden sävyjen osalta, koska siellä missä oltiin pääosa lomasta(Volos), ei Hondos Centeristä enää Essenceä myyty. :( 

Tässä kohtaa kuuluisi olla Tommy G imagnet art -magneettilakan kuva, mutta poistin sen vahingossa tiedostoista, joten en pysty enää lataamaan sitä tähän. Mutta puteli on tämän näköinen, mulla väri on vain sellainen harmaa. Korkissa on irrotettava magneetti päällä, ja tämä on toimiva magneettilakka, koska kokeilin  kiekolle jo ja siinä se toimi. Kaksi kerrosta riittää, yksi alle ja toinen paksu kerros päälle johon tehdään magneetilla kuviot(mitkä on muuten tässä sellaiset tavalliset raidat, tykkään!). Hintaa 6,99€/12ml.
 Mun on tänä keväänä ja kesänä tehnyt mieli vaaleaa mintunvihreää cremelakkaa, ja tälläisen löysin. 4,90€ hintaa, 15 ml sisältöä.
Tästä mä en oikein tiedä toimiiko nämä vai ei. Mä löysin muutamia miinuksia näistä. Missään ei sanota, paljonko näissä on sisältöä. Mutta toi kaksi yhden hinnalla toimi. 6,45€ yhteensä. 
 Onnistuin toisenkin kuvan poistamaan vahingossa(sen se teettää kun on monta sataa kuvaa mitkä pitäisi handlata :D), Lee Hattonin alus- ja päällyslakka. Hintaa kummallakin 6,55€/kpl, sisältöä 15ml. Alla kuvaukset;
 Näihin mulla on vähän enemmän luottoa kuin tuohon Azadeen, mutta saa nähdä! :)
 Meiltä hajosi ikivanha suoristusrauta reissussa, joten käytiin sitä ostamassa niin samasta kaupasta löytyi myös kynsilakkoja. Trendy nail art-lakka(tässäkään ei muuten sanota sisällön määrää >( En tykkää yhtään!), 3 euroa. Siellä myytiin myös Nubarin koristelulakkoja, mutta hinta(5,50€) ja hopean värin puuttuminen sai mut pitäytymään tässä. Tämä ei ole hirveän peittävää, mutta eiköhän tällä nyt jotain tee. Vaikka tyhjentää pullon ja kippaa toista hopeaa tilalle. :D
Noin yleisesti ottaen kynsilakat ovat ehkä hitusen tyyriimpiä kuin Suomessa. Riippuu tietysti tuotteesta ja ostopaikasta, mutta silti. Hondos Centeristä löytyi seuraavia merkkejä kynsilakkojen osalta, jos joku tuntee: Lee Hatton, Tommy G, Azade, Essence(ainakin Ateenasta Ermou-kadun liikkeestä, ei Voloksesta), Seventeen, Radiant ja Color Club(josta olin vähän yllättynyt, mutta kummassakin Hondos Centerissä, jossa kävin, oli lakat aika vanhoja ja värejä joista en tykännyt, hintaa 8-9€, poikkeuksena joku tuplapakkaus ja alennuksessa ollut neonvihreä, jonka nimeä en muista - olisiko The Lime Starts Here? Plus tais olla Stuck On You ja Milkywhite-aluslakkoja myös) + iso kasa jotain pikkulakkoja koreissa ja jotain Lorealin lakkoja myös. Nubarin koristelulakat olivat yhdessä pikkuliikkeessä Voloksessa.

Mitä tykkäätte mun ostoksista? :)

2 kommenttia: