tiistai 3. toukokuuta 2011

Äitienpäivä lähestyy



Jostain kumman syystä mulla on joka ikinen vuosi moneen kertaan sama ongelma. Mitä lahjaksi? Isänpäivä, äitienpäivä, nimipäivät, syntymäpäivät, joulu... joka ikinen kerta mulla on hirveä tuskailu siitä mitä annan isälle/äitille lahjaksi. Ja äitienpäivä on sunnuntaina. Tänä vuonna mä olen hylännyt nurkkaan kaiken krääsän ja karkit lahjaideana. Sen sijaan ajattelin tehdä jotain omaa, mikä ei vaadi rahaa tai kädentaitoja. Voin kertoa sit äitienpäivän jälkeen tarkemmin, mä ajattelin pitää lahjan edes jonkun verran yllätyksenä. :) Mut hyviä lahjaideoita löytyy alapuolelta:

1. Lahjakortit
Tarvitset vain pahvia/paperia ja kynän, joka toimii, sekä vaivautumista. Voit koristella paperia jos haluat, mutta idea on kuitenkin se, että antamalla lahjakortin äidille lupaudut siivoamaan koko talon kerran tai tyhjentämään kahden viikon ajan astianpesukoneen tai muuta vastaavaa. Ideana on siis se, että äitisi säästyy joltain kotityöltä tai saa niskahieronnan tmv. Älkää vaan antako lahjakorttia jonka idea on 'saat siivota huoneeni tällä lahjakortilla' tai jotain muuta tollasta, mitä mun luokkalaiset suunnitteli tänään, toivottavasti se oli läppää...

2. Jotain, mistä äiti tykkää
Jos äiti tykkää CSI:sta, voit antaa vaikka CSI-kausiboksin lahjaksi äidille, jos hänellä ei ole vielä sellaista.

3. Hyväntekeväisyyslahja
Nykyään lahjaksi voi antaa hyväntekeväisyyttä kehitysmaihin. Esimerkiksi World Visionin Lahjaksi Lehmä -sivustolla on mahdollisuus antaa turvallinen synnytys lahjaksi. Ja jo viidellä eurolla saa kehitysmaiden lapsille leluja tai puhdasta vettä. Mutta noiden paikan päälle menemisestä ei oo mulla mitään tietoa, eli toisin sanoen en tiedä onko noi pelkkää rahastusta vai saako oikeasti joku jotain kehitysmaissa.

4. Kukka
Meillä ainakin on koko ajan jotain kasveja. Suosittelen jotain aika helppohoitoista ja nättiä, että ei-niin-viherpeukalokin pystyisi huolehtimaan kasvista. Toki ehkä minunkaltaiselleni ihmiselle ei kannata antaa kukkaa lahjaksi, mä en oikeasti pysty yhtään huolehtimaan kukista. :--D

5. Omaa aikaa
Tämän voi myös sisällyttää tohon lahjakorttijuttuun, esim vapautat äitisi viikonlopuksi ruuanlaitosta ja taloudenhoidosta, tai sitten voit antaa lahjaksi liput oopperaan, teatteriin tai kylpylään. Tai vaikka kasvohoito kauneushoitolaan!

Jotkut lahjat vaativat enemmän tai vähemmän rahaa, ja jos sitä ei juuri tällä hetkellä juurikaan ole, voit aina kysyä isältä jos voisit saada vähän sponsorointia tai ostaa lahjan sisaruksien kanssa yhteisenä.

Siinä teille yleisvinkkejä, toivottavasti edes jollekin on näistä hyötyä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti