perjantai 11. maaliskuuta 2011

Koulujuttuja, boooring...!

Tiedättekö mitä? Mä haluan vaihtariksi. (=vaihto-oppilaaksi) Iso-Britannia olis just se mun maa, vaikken nyt kaikkein ihastunein sateeseen olekaan. Mieluiten haluaisin Englantiin(siis kun on Wales, Skotland & England) varmaan, mut kyl se Tylypahka alias Skotlantikin kelpais. Epäilyttää vaan se skottimurre.. Toistaiseksi asia ei ole kovin ajankohtainen, jos luokion ekan jälkeen olen lähdössä. Hakisin luultavasti vasta ysin talvella tai lukion ekan talvella. Pari vuotta vielä. :D Mua ei hirvittävästi EF tai STS järjestönä houkuttele, mut Explorius vois olla aika hyvä. AFS tai YFU olisi vielä parempi, muttei taida heillä olla vaihtaritoimintaa Brittilässä. Kaikkeahan ei toki voi saada. Äiti on kai jo tajunnut että mä todella haluan vaihtariksi, mut isä ei taida edes haluta ymmärtää. Se a) ei halua, että mä lähden vuodeksi yksinäni ulkomaille tai b) tietää, että mulla ei oo siihen itekseni rahaa ja että olisin kinuamassa siltä rahaa. Tosiaan, en mitään 8 000 euroa onnistu itsekseni mistään taikomaan, vaikka pistäisin jokaisen saamani sentin säästöön ja saisin joulu- ja synttärilahjoiksi vain rahaa.


Ens viikolla on kolme koetta, tiistaina äidinkieli, keskiviikkona uskonto(buddhalaisuus&hindulaisuus) ja torstaina ruotsin koe. Jotenkin sopivasti mulla on noista kaikista tällä hetkellä 10. Tosin äikkä tulee tippumaan joka tapauksessa, tää toinen opettaja(syksyllä oli pitkäaikainen hyvä & tosi kiva sijainen) tuskin antaa mulle kymppiä. (Itse asiassa mullehan tuli äikän kymppi ihan yllätyksenä, mut joka tapauksessa...) Sit ens viikolla(mahd jo tänä viikonloppuna) on luvassa koiran lenkitystä! :)
  
Mun pitäis valita seitsemän tuntia valinnaisia + varavalinnat. Tai itseasiassa valinnat on jo tiedossa, varavalinnat ei. Tai no, otan varmaan 2h kuviksen valinnaiseks. Eli valinnaisiks 3h köksää, 2h saksaa(valitaan kahdeksi vuodeksi), ja 2h tietotekniikkaa. Toki mediataitokin houkuttais, opettaja erehtyi sanomaan että jonain vuonna oppilaat ovat tykänneet tehdä kotisivuja. Mähän olisin enemmän kuin mielelläni tekemässä nettisivuja(especially kouluajalla), ja tostahan on aikaisempaa kokemustakin! Taidan kuitenkin jättää sen ysille, kun on tossa jo ne mitkä haluan... Harmittaa vaan, kun on niin vähän valinnaistunteja, 7h kasilla ja 6h ysillä, IHAN LIIAN VÄHÄN. :( 





Lakkasin tiistaina ja keskiviikkona kynnet, Lumenen ikivanhalla sinisellä kynsilakalla, sävy 15. Itseasiassa parasta ennen päiväys on 06/2003, mut ihan hyvää näyttää olevan, kun ei näytä/haise kummalliselle ja on ihan hyvää muutenkin. Pallot on tehty kotitekoisella dotting toolilla, ja turkoosilla Dependin lakalla. Sävynumeroa en muista eikä sitä pullossa näy. Joo, tiedän, mulla on aika rumat kädet. Ja lommoja kynsissä, esim. vasemman käden nimettömässä näkyy tosi hyvin. Samoin molemmissa peukaloissa on, mutta ne ei näy(onneksi) .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti